Stande - information til standholdere

Ingen tvivl om, at uden standholdere – intet Art Bubble!

Vi har hele vejen været glade for at byde så mange velkommen til festivalen og vi har været glade for den støtte og opbakning vi har modtaget fra alle der har deltaget – ligesom vi har været glade for al feedback vi har modtaget, både ros og kritik. Det er kun med til at gøre Art Bubble bedre!

Vi vil gerne sikre så optimale forhold for standholdere som muligt, hvilket både indebærer gode praktiske rammer, masser af publikum – og en rimelig pris!

Ingen tvivl om, at festivalen 2018 på Dokk1 var én af de allerbedste vi har afholdt! Rammerne var fantastiske og med 6937 besøgende.

Det afspejledes også i størrelsesordenen af salgene rundt på standene – og flere fortalte bagefter, at salget havde været helt fantastisk, hvilket også var tilfældet i 2017, hvor mange kunne rapportere, at de havde solgt mere på en enkelt dag end på en hel weekend til andre festivaler.

Men én af årsagerne til at der dukker 6937 mennesker op på én dag, er helt sikkert også, at der var gratis adgang – og gratis adgang betyder en indtægtskilde mindre til festivalen.

Vi fortsætter med at tilbyde Art Bubble partnerskaber. Med et partnerskab giver du din støtte til Art Bubble som kulturinstitution og giver Art Bubble mulighed for at drive en festival, hvor der er gratis adgang for publikum. I Rundetårn skal publikum dog betale for indgang til tårnet, som er 25 kr.

Art Bubble Partnerskaber.

Der findes fem former for partnerskaber:

  • Bronze-partnerskab
  • Sølv-partnerskab
  • Guld-partnerskab
  • Diamant-partnerskab
  • Mini-partnerskab

Med et partnerskab giver du din støtte til Art Bubble som kulturinstitution og giver Art Bubble mulighed for at drive en festival, hvor der er gratis adgang for publikum.

Til gengæld giver dit partnerskab dig adgang til at deltage på festivalen med helt særlige muligheder:

  • Et Bronze-partnerskab koster 3000kr og giver dig mulighed for at få en gratis stand på 2×2 meter med et bord og stole til.
  • Et Sølv-partnerskab koster 5500kr og giver dig mulighed for at få to gratis stande på 2×2 meter med borde og stole til.
  • Et Guld-partnerskab koster 8000kr og giver dig mulighed for at få tre gratis stande på 2×2 meter med borde og stole til.
  • Et Diamant-partnerskab koster det som vi finder frem til du vil støtte med og giver adgang til det antal gratis stande, som er passende ift. beløbet du støtter med.
  • Et Mini-partnerskab er rettet mod dem, der gerne vil støtte, men ikke har så meget at gøre med. Det koster 500kr og til gengæld finder vi en halv til en hel meter et sted, hvor der kan klemmes en lille gratis stand ind. Det er dog som udgangspunkt uden bord og stol og placeringen bliver, hvor vi finder en plads.

Alle priser er inkl. moms.

Du får en masse fordele ved at være partner, fordi vi bl.a. kan markedsføre stande på hjemmesiden lang tid i forvejen, sørge for mulighed for madordninger og meget mere.

Vi håber, at I fortsat – eller for første gang – vil støtte Danmarks Hyggeligste Tegneseriefestival, så vi kan fortsætte med at lave fede festivaler, på skønne lokationer og med store navne indenfor tegneseriemediet.

Art Bubble afholdes hvert år, de lige år i Aarhus og de ulige år i København – det ligger nu helt fast!
Vi har fundet fede steder og gode samarbejdspartnere og vi har en stabil styregruppe, der står bag Art Bubble og derfor vil vi fortsætte med at arbejde benhårdt på at skabe rammerne om udbredelsen af vores alle sammens yndlingsmedie – tegneserien!

Nedenfor kan du læse mere om rammerne for årets Art Bubble der foregår d. 9. og 10. november i Rundetårn i København.

Hvis noget nedenfor eller ift. vores nye partnerskaber giver anledning til spørgsmål, så tag endelig fat i mig. Ligesom vi hermed åbner op for køb af partnerskaber. Det sker også ved henvendele til mig.

Information om Rundetårn

Adresse
Rundetårn, Købmagergade 52A, 1150 Kbh K

Entré

Prisen publikum betaler bliver den pris der altid er, for at komme ind i Rundetårn – 25 kr. for voksne og 5 kr. for børn.

Vi sørger for et speciel festivalarmbånd til weekenden, som giver adgang både lørdag og søndag til Rundetårns normale pris. Forskellen på vores billet og normal entré er, at festivalbilletten giver adgang hele weekenden, mens den
normale entré kun er gyldig til man forlader Rundetårn. Forlader man Rundetårn, skal man købe ny billet.

Ift. standholdere, så
holder vi ikke strengt på antallet af personer, så længe det  er folk, som arbejder på standen. Vi giver evt. to festivalbilletter pr. stand – så hvis der er flere standholdere end det, skal der tilkøbes forinden. Medmindre andet er aftalt. Armbåndet giver adgang til paneler og køerne til tegnerne.

Parkering
Ift. opsætning/nedtagning:
Der kan holdes lige foran Rundetårn, mens der læsses af/på.

Ift. langtidsparkering/gæsteparkering:
Vi har desværre ikke mulighed for at kunne tilbyde gratis parkering. Vi kan i stedet henvise til Israels Plads, som det nærmeste parkeringshus.

Praktisk information

Stand opsætning/nedtagning

Festivalen har åbent fra kl 10 – 18, der også er Rundetårns åbningstid.

Yderligere oplysninger om opsætning og nedtagning kommer så snart de foreligger.

Vi har en forventning om, at man har sin stand oppe i hele tidsrummet og ikke pakker ned inden lukketid, men hvis der er særlige forhold, der gør sig gældende, så tag fat i mig, så finder vi ud af noget.

Opsætning udenfor standområde
Hvis du har genstande, som du ikke har noget imod at lade være uden opsyn (på eget ansvar), f.eks. figurer, lækre roll-ups, papfigurer, malerier osv. så er der mulighed for at indgå en aftale om at kunne sætte disse ting op udenfor ens standområde. Formålet er at skabe en tegneseriemesse stemning over HELE Rundetårn og det vil derfor ikke være i umiddelbar nærhed af din stand, ligesom vi forbeholde os retten til at sige nej, hvis det udelukkende er reklamemateriale og ikke har ”udsmykningskvalitet”.

Borde og stole
Hvis det ønskes, så medfølger der pr. 2×2 meter stand et bord, af ca. 90×180 cm, men de nøjagtige mål kan variere. Der følger desuden 2 stole med.
Man må gerne selv medbringe alt i borde/reoler mm, som man kan klemme ind på sin stand. 
Rundetårn og Art Bubble forbeholder sig retten til at fjerne medbragte borde, hvis det vurderes nødvendigt.

Vægge/skillevægge
På væggene må der sættes op med elefantsnot, samt med søm/skruer.

Der er ikke pr. automatik sat vægge op ved standnumre 28-37, så der skal bestilles vægge, hvis der skal bruges – de faste ydervægge må der IKKE hænges noget på.

Strøm
Der er gode muligheder for at få adgang til strøm og det er ganske gratis! Du skal dog selv medbringe forlængerledninger.

Internet
Også Wi-Fi er der fri adgang til, Rundetårn har åbent Wi-Fi.

Affald
Der må selvfølgelig ikke efterlades affald på standen. Al affald bedes fjernet af standholder, da Rundetårn ikke har kapacitet til at varetage de mængder affald en stand kan generere.

Reklame
Vores nye hjemmeside giver gode muligheder for at præsentere dig selv som standholder – se dette link for eksempel http://art-bubble.dk/2018/09/art-bubble-infostand/
Vi håber meget, at du har lyst til at gøre brug af denne mulighed og sig endelig til, hvis du synes, der mangler noget.
Skriv til arni@art-bubble.dk for at få sat din personlige side op!

Vi vil desuden meget gerne være med til at gøre reklame, hvis der er udgivelser, der udkommer i forbindelse med festivalen. Du skal bare sende Árni oplysningerne og et godt billede af udgivelsen, så klarer vi resten.

Nærmeste hæveautomat
Den nærmeste hæveautomat er ved Nørreport.

Mad og drikke
Der kan købes en kande kaffe til 20kr i Rundetårns butik i lokalet. Vi har en madordning – du kan købe en sandwich og sodavand. Husk at bestille.

Hjælp på din stand
Vi ved at en del kommer alene til en festival og der kan jo blive et behov for en toiletpause eller lign. i løbet af weekenden og så skal du endelig sige til, for hvis muligt, så holder jeg gerne øje med standen i de ti minutter.

Offentlige transportmuligheder
Rundetårn ligger i hjertet af København og du kan komme til Nørreport station, som ligger få minutters gang fra tårnet, med Metro, S-tog, regionaltog samt en række buslinjer.

Del budskabet
Vi sender gerne plakater eller små foldere afsted til Jer, hvis I vil hjælpe med at hænge op/dele ud, så vi kan få spredt kendskabet mest muligt.
I må da desuden meget gerne også gøre reklame for os, ved at fortælle på Jeres respektive hjemme- og Facebooksider, at I deltager til Art Bubble!

Donationer til de frivillige
På flere festivaler er det blevet kutyme, at hvis man har et eller andet til overs, når festivalen er ovre, så kan man, hvis man har lyst selvfølgelig, donere det til de frivillige, der er med til at gøre festivalen mulig!
Hvis I har lyst til at bakke op omkring dette, så må I gerne efterlade det på vores infostand.
Kan med sikkerhed på forhånd sige tak fra de frivillige.

Jeg håber, at ovenstående har givet dig al den information, du kunne ønske – og ellers, så skriv eller ring endelig!

På vegne Art Bubbles bestyrelse, så glæder vi os meget til at se jer igen.

Henrik Jacobsen

Kontaktoplysninger

Henrik Jacobsen

henrik@art-bubble.dk

Tlf. 28767097

DanishDutchEnglishFrenchGermanItalianPolishPortugueseSpanish
Art Bubble