Stande

Ingen tvivl om, at uden standholdere – intet Art Bubble!

Vi har hele vejen været glade for at byde så mange velkommen til festivalen og vi har været glade for den støtte og opbakning vi har modtaget fra alle der har deltaget – ligesom vi har været glade for al feedback vi har modtaget, både ros og kritik. Det er kun med til at gøre Art Bubble bedre!

Vi vil gerne sikre så optimale forhold for standholdere som muligt, hvilket både indebærer gode praktiske rammer, masser af publikum – og en rimelig pris!

Ingen tvivl om, at festivalen d. 22. april 2017 på Dokk1 var én af de allerbedste vi har afholdt! Rammerne var fantastiske og på bare en enkelt dag var der hele 4500 mennesker igennem!
Det afspejledes også i størrelsesordenen af salgene rundt på standene – og flere fortalte bagefter, at der var solgt lige så meget (eller mere) på en enkelt dag på Dokk1, end på en hel weekend til andre festivaler.

Men én af årsagerne til at der dukker 4500 mennesker op på én dag, er helt sikkert også, at der var gratis adgang – og gratis adgang betyder en indtægtskilde mindre til festivalen.

Dét – samt at Art Bubble skal tilgodese de særlige regler for brugen af kulturhuse og at vi gerne vil sikre os nogle fordele ved fondsøgninger og samarbejdsaftaler mv. – gør, at vi derfor fremadrettet giver adgang til at deltage med en stand på Art Bubble på anden vis end tidligere.

Vi introducerer hermed Art Bubble Partnerskaber.

Der findes fem former for partnerskaber:

  • Bronze-partnerskab
  • Sølv-partnerskab
  • Guld-partnerskab
  • Diamant-partnerskab
  • Mini-partnerskab

 

Med et partnerskab giver du din støtte til Art Bubble som kulturinstitution og giver Art Bubble mulighed for at drive en festival, hvor der er gratis adgang for publikum.

Til gengæld giver dit partnerskab dig adgang til at deltage på festivalen med helt særlige muligheder:

  • Et Bronze-partnerskab koster 3000kr årligt og giver dig mulighed for at få en gratis stand på 2×2 meter med et bord og stole til.
  • Et Sølv-partnerskab koster 5500kr årligt og giver dig mulighed for at få to gratis stande på 2×2 meter med borde og stole til.
  • Et Guld-partnerskab koster 8000kr årligt og giver dig mulighed for at få tre gratis stande på 2×2 meter med borde og stole til.
  • Et Diamant-partnerskab koster det årligt som vi finder frem til du vil støtte med og giver adgang til det antal gratis stande, som er passende ift. beløbet du støtter med.
  • Et Mini-partnerskab er rettet mod dem, der gerne vil støtte, men ikke har så meget at gøre med. Det koster 500kr årligt og til gengæld finder vi en halv til en hel meter et sted, hvor der kan klemmes en lille gratis stand ind. Det er dog som udgangspunkt uden bord og stol og placeringen bliver, hvor vi finder en plads.

Alle priser er inkl. moms.

Hvis du støtter os med dit partnerskab senest pr. 1. april 2018 får du 10% rabat. Du får en masse fordele ved at være partner, fordi vi bl.a. kan markedsføre stande på hjemmesiden lang tid i forvejen, sørge for mulighed for madordninger og meget mere.

Vi håber, at I fortsat – eller for første gang – vil støtte Danmarks Hyggeligste Tegneseriefestival, så vi kan fortsætte med at lave fede festivaler, på skønne lokationer og med store navne indenfor tegneseriemediet.

Art Bubble afholdes hvert år, de lige år i Aarhus og de ulige år i København – det ligger nu helt fast!
Vi har fundet fede steder og gode samarbejdspartnere og vi har en stabil styregruppe, der står bag Art Bubble og derfor vil vi fortsætte med at arbejde benhårdt på at skabe rammerne om udbredelsen af vores alle sammens yndlingsmedie – tegneserien!

Hvis noget ift. vores nye partnerskaber giver anledning til spørgsmål, hvis der er spørgsmål til næste festival på Dokk1, eller hvis du ønsker at tegne dig for et partnerskab – så tag endelig fat i mig!

 

Nedenunder kan læses de nærmere rammer for festivalen i Dokk1.Vi introducerer hermed Art Bubble Partnerskaber.

Adresse
Dokk1, Hack Kampmanns Plads 2, 8000 Aarhus

Entré
Der er gratis entré for alle

Sidst vi var på Dokk1 var det en stærk medvirkende årsag til, at der i løbet af en enkelt lørdag var hele 4500 mennesker forbi festivalen.


Parkering
Ift. opsætning/nedtagning:
Der er en ”kørselsgård”, hvor man kan køre ind og læsse af – her er der to store godselevatorer.
Her kan det ses, hvordan man finder ind: https://dokk1.dk/besog-dokk1/find-vej

Der står ikke Kørselsgården på kortet, men man kan se hvor al indkørsel foregår (sydfra ind under bygningen). Så alle kører ind den vej – og idet man kører ind under selve bygningen, drejer man bare til højre ind i den lille lukkede ’gård’ i stedet for at køre videre hen til privat-parkeringen.


Ift. langtidsparkering/gæsteparkering:

Vi har desværre ikke mulighed for at kunne tilbyde gratis parkering. Vi kan i stedet henvise til Realdanias robot-anlæg under Dokk1, der koster 20kr/timen, eller Filmbyens parkering, der koster 10kr/timen (http://filmbyaarhus.dk/portfolio/parkering/ ).

 

Stand opsætning/nedtagning
Festivalen har åbent fra kl 10 – 16, der også er Dokk1s åbningstid.

Man kan begynde at stille op torsdag og fredag, hvor der er åbent fra kl. 8-22.
Lørdag morgen kan vi komme ind fra kl. 8.00. Søndag er der åbent fra 9.30.

Hvis du kommer og sætter op om torsdagen eller fredagen er det på eget ansvar, hvis du efterlader din stand uden opsyn, da der er åbent for alle i tidsrummet kl. 8-22. Du har dog mulighed for at kunne få lagt særligt skrøbelige eller værdifulde ting inde i et rum på Dokk1, som kun Art Bubbles styregruppe og Dokk1-folk har adgang til (dog også fortsat på eget ansvar).

Lørdag skal vi være ude kl. 16.30.


Der er nedtagning søndag fra kl. 16.00 til kl. 18.00, hvorefter Dokk1 lukker ned. Der er ligeledes mulighed for nedtagning mandag, i tidsrummet kl. 8-22.
Alle Art Bubble folk giver gerne en hånd med nedpakningen søndag og mandag.
Vi kan fortælle, at vi sidste år fik nedpakket over 55 stande og fik reetableret hele Dokk1 i løbet af de to timer, så det er sagtens muligt for Jer der gerne vil hjem søndag at nå det hele.

Vi har en forventning om, at man har sin stand oppe i hele tidsrummet og ikke pakker ned inden lukketid, men hvis der er særlige forhold, der gør sig gældende, så tag fat i mig, så finder vi ud af noget.

Opsætning udenfor standområde
Hvis du har genstande, som du ikke har noget imod at lade være uden opsyn (på eget ansvar), f.eks. figurer, lækre roll-ups, papfigurer, malerier osv. så er der mulighed for at indgå en aftale om at kunne sætte disse ting op udenfor ens standområde. Formålet er at skabe en tegneseriemesse stemning over HELE Dokk1 og det vil derfor ikke være i umiddelbar nærhed af din stand, ligesom vi forbeholde os retten til at sige nej, hvis det udelukkende er reklamemateriale og ikke har ”udsmykningskvalitet”. Man må selvfølgelig godt sætte små kort op ved hver genstand der henviser til ens stand, men diskret er kodeordet her

Borde og stole
Hvis det ønskes, så medfølger der pr. 2×2 meter stand et bord, af ca. 90×180 cm, men de nøjagtige mål kan variere. Der følger desuden 2 stole med, men her råder vi over så mange stole, at det forventeligt ikke er et problem at finde yderligere hvis det ønskes.
Man må gerne selv medbringe alt i borde/reoler mm, som man kan klemme ind på sin stand.

Vægge/skillevægge
En lille udfordring, det er vi klar over! Men man må desværre ikke klæbe/hæfte ting fast på de eksisterende vægge (hvis man har sådan en ved standen) – og vi kan ikke låne skillevægge.

Vi kan kun henvise til, at I meget gerne selv må medbringe skillevægge og at man kan få roll-ups til virkelig rimelige priser efterhånden.

Man kan som standholder være ude for, at ens stand vil være ”fritstående” – så tag højde for det i planlægningen.

Strøm
Der er gode muligheder for at få adgang til strøm og det er ganske gratis! Du skal dog selv medbringe forlængerledninger.
Hvis du ønsker at gøre brug af strøm, så vil jeg gerne vide det, når du bestiller stand, da jeg så vil tage det i betragtning ift. placeringen.

Internet
Også Wi-Fi er der fri adgang til, det hedder Smart Aarhus og man kan enten logge ind på med sine biblioteksoplysninger, hvis man er fra Aarhus, eller med SMS-login. For at bruge det skal man vælge det netværk der hedder Smart Aarhus, og åbner man det, får man fem muligheder for at logge ind. Vælg ”Sms login”, så sender den en kode til din telefon; du taster koden ind på nettet, og så er du på!

Affald
Der er 2 affaldscontainere i kørselsgården, en til pap og en til restaffald.
Der må selvfølgelig ikke efterlades affald på standen.

Reklame
Vores nye hjemmeside giver gode muligheder for at præsentere dig selv som standholder – se dette link for eksempel http://art-bubble.dk/project/forlaget-fabel/
Vi håber meget, at du har lyst til at gøre brug af denne mulighed og sig endelig til, hvis du synes, der mangler noget.
Skriv til arni@art-bubble.dk for at få sat din personlige side op!

Vi vil desuden meget gerne være med til at gøre reklame, hvis der er udgivelser, der udkommer i forbindelse med festivalen. Du skal bare sende Arni oplysningerne og et godt billede af udgivelsen, så klarer vi resten

Nærmeste hæveautomat
Den nærmeste hæveautomat er på Store Torv eller på Clements Bro (5-10 min gang væk fra Dokk1).

Mad og drikke
Dokk1 har en cafe, hvor der er mulighed for at I kan købe forplejning i løbet af weekenden.

Art Bubble tilbyder dog også, at du for en pris på 50kr kan få leveret en sandwich og en vand til din stand. Dette skal bestilles i forvejen.

Hjælp på din stand
Vi ved at en del kommer alene til en festival og der kan jo blive et behov for en toiletpause eller lign. i løbet af weekenden og så skal du endelig sige til, for hvis muligt, så holder jeg gerne øje med standen i de ti minutter.

Offentlige transportmuligheder
Dokk1 ligger i centrum af Aarhus, så hvis du sigter efter Århus Hovedbanegård eller Århus Rutebilstation, så er du i gåafstand.

Letbanen stopper ved Dokk1.

Følgende busser stopper direkte ved Dokk1:
De gule bybusser: 12, 13 og 15.
De blå regionalbusser: 100, 103, 109, 17, 118, 120, 121, 122, 123 og 200.


Hotel med rabat
Vi er aktuelt i forhandling med et nærtliggende hotel for at kunne tilbyde standholdere en overnatningsmulighed med rabat.
Hvis det kunne have interesse, vil jeg meget gerne vide det, så vi kan drøfte omfanget med hotellet.

Del budskabet
Vi sender gerne plakater eller små foldere afsted til Jer, hvis I vil hjælpe med at hænge op/dele ud, så vi kan få spredt kendskabet mest muligt.

I må da desuden meget gerne også gøre reklame for os, ved at fortælle på Jeres respektive hjemme- og Facebooksider, at I deltager til Art Bubble!

Donationer til de frivillige
På flere festivaler er det blevet kutyme, at hvis man har et eller andet til overs, når festivalen er ovre, så kan man, hvis man har lyst selvfølgelig, donere det til de frivillige, der er med til at gøre festivalen mulig!
Hvis I har lyst til at bakke op omkring dette, så må I gerne efterlade det på vores infostand.

Kan med sikkerhed på forhånd sige tak fra de frivillige

 

Share This